اقتصاد 90

اقتصاد 90

سرای اقتصادی دانشجو دانشگاه سمنان

سخنان جاویدان

حضرت علی(ع) فرمودند:

دوازده آیه از تورات انتخاب کرده به عربی ترجمه کردم وهر روز سه مرتبه در آنها می نگرم:

 1. تا سلطنت من پایدار است از هیچ ریاستمداری بیم نکن وسلطنت من ابدی است.

 2. تا خزانه ی من پر است، به دیگری امیدوار مباش و خزائن من پیوسته پر است.

3. تا مرا می یابی با دیگری (بیش از اندازه لازم) انس مگیرکه هر وقت مرا بخواهی به تو نزدیک  و با تومهربانم.

4. من تورا دوست دارم،تو هم مرا دوست بدار.

5. تا از صراط نگذری از قهر من ایمن مباش.

6. همه چیز را برای تو آفریدم وتورا برای خودم و تو چگونه از من می گریزی؟

7. تو را از خاک سپس از نطفه وآنگاه از مضغه آفریدم و در خلقت تو در نماندم، از یک گرد نانی که می خوری در می مانم؟ 

8. تکلیف های من به عهده توست و رزق تو به عهده ی من، اگر در انجام تکالیف سرپیچی کنی  ،  من  از  بنده پروری خودداری نکنم.

9.  همه ، تو را برای خود می خواهند ومن تورا برای خودت ، از من مگریز .

10. به خاطر خود بر من غضب می کنی و به خاطر من بر خود خشم نمی گیری.

11. تو رزق فردا را مطالبه نکن،چنان که من هم عمل فردا را از تونمی خواهم.

12.  اگر به  قسمت خود راضی شوی ، قلب  و بدنت را آسوده  می کنم وستوده باشی و اگرناراضی شوی دنیا را بر سرت مسلط می کنم ، تا چون آهوی بیابا ن مدام به دنبالش بدوی و جز به مقدارروزی نیابی و دچار نکوهش گردی. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مهدی سروی ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , eghtesad90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com